Our home
1.Do you live in a house or a flat?
1.I live in a flat on the third floor in a block of flats on a housing estate with my parents and my cat.
2.What is your flat like?
2.We have a fairy flat with two rooms.When you enter the house, there is a hall.We have a kitchen, a bathroom, a toilet, and a small balcony.
1.I live in a flat on the third floor in a block of flats on a housing estate with my parents and my cat.
2.What is your flat like?
2.We have a fairy flat with two rooms.When you enter the house, there is a hall.We have a kitchen, a bathroom, a toilet, and a small balcony.
Shopping in a clothes shop
I like shopping. My appearance is most important for me. Furthermore I love fashionable clothes.
Sometimes I go shopping alone, but usually my friend or my mum comes with me. I prefer shopping for clothes with a friend as it’s too difficult for me to choose and decide alone. I need her help and I trust her taste.
Family everyday life
I have relatively large family : my parents, a younger brother and grandfather.
My father is 48 years old. He is a tall man with lank brown
hair and brown eyes.He works at a big international company. He's very busy. My
mother is 40 years old. She is a short woman with curly black hair, and brown
eyes.
Topic: Personal data - Important stages of candidate’s life
Would you please speak about yourself, your childhood and school years?
1)
When and where were you born?
I was born on the 26th on August 1993 in Debrecen
I was born on the 26th on August 1993 in Debrecen
2)
What did you do in kindergarten / at nursery
school? What games did you play?
After creche, I went to nursery school, which I liked very much because I could play with a lot of children and there was lots of interesting playground equipment.
My favourites were jungle gym, swings and sandpit.
We had lovely nursery school teachers, who prepared us for the school brilliantly.
After creche, I went to nursery school, which I liked very much because I could play with a lot of children and there was lots of interesting playground equipment.
My favourites were jungle gym, swings and sandpit.
We had lovely nursery school teachers, who prepared us for the school brilliantly.
„A” 19. tétel: A fogyasztói társadalom, a fogyasztó szabadsága, kiszolgáltatottsága
A fogyasztói társadalom a
kapitalista
gazdaság eredményeként jött létre, az ipari forradalmaktól kezdve, a XIX.
századtól.
Az ipari forradalom lehetővé tette:
- tömegtermelés, termékbőség alakult ki,
- a megnövekedett bérek lehetővé tették a többlet fogyasztást.
- a munkaidő csökkent, így a megjelent szabadidőben lehetővé vált a vársárlás.
- a piac, az áruházak száma fokozatosan növekedett.
Az ipari forradalom lehetővé tette:
- tömegtermelés, termékbőség alakult ki,
- a megnövekedett bérek lehetővé tették a többlet fogyasztást.
- a munkaidő csökkent, így a megjelent szabadidőben lehetővé vált a vársárlás.
- a piac, az áruházak száma fokozatosan növekedett.
„A” 18. tétel: A munkába lépés, pályaválasztás lehetőségei, a munkavállalói stratégiák
A pályaválasztás és az önállósodás egyre nehezebbé vált az
elmúlt 10-15 évben. Ennek hátterében a posztindusztriális társadalom áll, amely
a korai fogyasztást, és a kései felnövést erősíti.A fiatalok döntő része nem akar felnőtté válni, kilépni a munka világába,
elhúzzák a felsőoktatási tanulmányaikat, sodródnak az árral és a végén
bepánikolnak.
„A” 16. tétel: Információs társadalom fogalma, az információrobbanás társadalom hatásai
Az információs társadalom fogalmának egyik első
kifejlesztője a közgazdász Fritz Machlup volt, 1962-ben.
Jelenleg nincs általánosan elfogadott elmélet arra, hogy pontosan mi nevezhető
információ társadalomnak.
A legtöbb teoretikus egyetért azzal, hogy egy átalakulást látunk, ami valamikor
az 1970-es évek kezdődött.
„A” 15. tétel: A technológiai-gazdasági fejlődés
A legdinamikusabban fejlődő
ágazatok pl. az informatika, atomenergia, űrkutatás.
Űrkutatás az 1950-es években kezdődött, a
hidegháború éveiben. A két szuperhatalom, az USA és a Szovjetunió versenyeztek
egymással.
„A” 14. tétel: A szegénység mutatói, jellemzői
A szegénység
több tényezőre vezethető vissza és mind formájában, mind fajtájában igen eltérő
lehet. Legfőbb okai közé a pénzhiány sorolható. Ennek következtében az emberek olyan
tartósan fennálló, hátrányos helyzetbe kerülnek, melyből saját erejükből
általában nem tudnak kikerülni.
„A” 12. tétel: Demográfiai változások Magyarországon
Demográfia: a népességszámmal, és a népesedési folyamatokkal foglalkozik.
A demográfia közel 200 évvel a szociológia előtt alakult különálló, saját kutatási területtel, és módszerekkel rendelkező tudománnyá. Születését John Graunt 1662-ben megjelent könyvétől számítjuk, amelyben a londoni halálozási statisztikai adatok alapján a halandóság törvényszerűségeit és más népesedési folyamatokat vizsgált.
A demográfia közel 200 évvel a szociológia előtt alakult különálló, saját kutatási területtel, és módszerekkel rendelkező tudománnyá. Születését John Graunt 1662-ben megjelent könyvétől számítjuk, amelyben a londoni halálozási statisztikai adatok alapján a halandóság törvényszerűségeit és más népesedési folyamatokat vizsgált.
"A" 11. tétel: A nemzet, állam, etnikum, többség és kisebbség fogalmai
A nemzet fogalma
- A XIX. században a nacionalizmus hatására többen definiáltak.
- nemzet: történelmileg kialakult, az összetartozás tudatával, valamint közös nyelvvel, kultúrával és hagyományokkal, azonos történelmi múlttal rendelkező etnikum
- A XIX. században a nacionalizmus hatására többen definiáltak.
- nemzet: történelmileg kialakult, az összetartozás tudatával, valamint közös nyelvvel, kultúrával és hagyományokkal, azonos történelmi múlttal rendelkező etnikum
„A” 6. tétel: A magyar választójog és választási rendszer
1989. október 23-án kiáltották a Harmadik Magyar
Köztársaságot.
Magyarországon többpártrendszeren alapuló parlamentáris
demokrácia van.
A modern parlamentarizmus a hatalmi ágak szétválasztásán és
a képviseleti rendszeren alapul.
/A három hatalmi ág: törvényhozó hatalom (parlament),
végrehajtó hatalom (kormány),
igazságszolgáltató hatalom (Bíróság).
végrehajtó hatalom (kormány),
igazságszolgáltató hatalom (Bíróság).
„A” 3. tétel: Az emberi, gyermeki és diákjogok és kötelességek
Az emberi
jogokról a felvilágosodás korától, a XVIII. századtól kezdtek elmélkedni.
John Locke írásaiban fogalmazta meg az ember természet adta jogait, ezek az élethez, a szabadsághoz és a tulajdonhoz való jogok. E jogok biztosítását az emberek társadalmi szerződés keretében az államra ruházták. A társadalmi szerződés felbontható, ha az állam megsérti a jogokat, önkényesen irányítja az országot.
John Locke írásaiban fogalmazta meg az ember természet adta jogait, ezek az élethez, a szabadsághoz és a tulajdonhoz való jogok. E jogok biztosítását az emberek társadalmi szerződés keretében az államra ruházták. A társadalmi szerződés felbontható, ha az állam megsérti a jogokat, önkényesen irányítja az országot.
Feliratkozás:
Bejegyzések
(
Atom
)