Lezárult a felvételi eljárás jelentkezési időszaka, és február 15. után kezdetét vette a következő szakasz, az adatfeldolgozás és az ügyintézés. Adatellenőrzés, esetleg -javítás, hiánypótlás, dokumentumbeküldés. Összegyűjtöttük a legfontosabb tavaszi teendőket.
Ha eddig nem tették meg, az elektronikusan jelentkezőknek február 24-ig hitelesíteniük kell jelentkezésüket az Ügyfélkapu segítségével vagy a felületről kinyomtatott hitelesítő adatlap postázásával.
1. Hiánypótlási értesítés
Ha a feldolgozás során kiderül, hogy valamely adatát hibásan vagy hiányosan adta meg a felvételiző, akkor arról hiánypótlási értesítést kap (a jelentkezési határidőt követő 30. napig). A hiánypótlási felszólításban részletesen megtalálható, mi a gond, és az is, miként lehet javítani. Amennyiben a jelentkező a hiányt legkésőbb a kézhezvételtől számított 8 napon belül nem pótolja, jelentkezési kérelmét az Oktatási Hivatal részben vagy egészben elutasíthatja!
Figyelem! A felszólítás érkezhet e-mailben is, ha a jelentkező megadta e-mail címét és hozzájárulását!
2. Regisztrációs levél
Minden felvételiző kap, aki érvényes jelentkezést nyújtott be. Ezzel ellenőrizheti, hogy a személyes és a jelentkezési adatai pontosan kerültek-e be a központi felvételi nyilvántartásba. A regisztrációs levél tartalmazza a jelentkező felvételi azonosító számát is, amelyre hivatkozni kell minden további ügyintézéskor. Azok az e-felvételizők, akik az eljárási díjat csekken kívánták befizetni, a regisztrációs levéllel együtt kapják meg a csekkjüket.
Aki 2010. május közepéig nem kapja meg a regisztrációs levelét, jelezze Ügyfélszolgálatunkon!
Figyelem! A regisztrációs levélben szereplő adatok ellenőrzése minden jelentkező érdeke! Aki hibásan szereplő adatra bukkan, szintén Ügyfélszolgálatunkon jelezheti.
Dokumentumpótlás
Minden jelentkezőnek lehetősége van pótolni azokat a jelentkezési helyein előírt dokumentumokat, melyek február 15. előtt még nem álltak rendelkezésére. A végzős középiskolások esetében például ilyen lehet az érettségi bizonyítvány, mesterképzésre jelentkezőknél a diploma, de lehet az egy időközben megszerzett nyelvvizsga is.
Két módon tehető meg:
- elektronikusan (e-felvételiben),
- postai úton (cím: Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190).
A jelentkezési lap benyújtását követően megszerzett dokumentumokat (így különösen a középiskolai bizonyítványt) a gyorsabb feldolgozás érdekében 2010. június 2-ig be kell küldeni. A dokumentumok végső benyújtási határideje: 2010. július 8., az ezt követően benyújtott dokumentumokat nem lehet figyelembe venni.
Adat- és sorrendmódosítás
Ha a regisztrációs levélben rosszul szerepelnek vagy időközben megváltoztak, a személyes adatok tetszőleges alkalommal módosíthatók. A jelentkezési sorrenden is lehet még változtatni, ám erre csak egyetlen alkalommal van mód. Újabb jelentkezési hely megjelölésére nincs lehetőség.
A módosítási kérelem benyújtható:
- elektronikusan (e-felvételivel),
- postai úton (cím: Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190).
A módosítási kérelmek benyújtási határideje: 2010. július 8., az ezt követően benyújtott kérelmeket nem lehet figyelembe venni.
A ponthatárok megállapítására előreláthatólag 2010. július 22-én kerül sor.
Az információ a felvi.hu-ról származik
Megjegyzés küldése