Friss tételek

14.B) NEGYEDIK EVENGÉLIUM ("ÉN VAGYOK" MONDÁSOK)


Bevezető:
János evangéliumának nem tudjuk pontosan a szerzőjét, de vannak benne utalások, hogy Jánosra a szeretett tanítványra. A könyv nézőpontja és célja a gyülekezetek számára egyfajta erőt adó örömhír. 

A 7 jézusi "én vagyok" mondás részletes bemutatása, magyarázata 

„Én vagyok az élet kenyere” – Ez egy csodához kapcsolódik. Amikor ötezer embernek enni adott a kenyér megsokasításával. 

„Én vagyok a világ világossága” – A házasság törő asszony történetére utal, hogy mindenki bűnös, de Isten új életet tud adni. A világ a bűnbeesett emberiséget jelenti. A sötétség pedig a bűnt. És Jézus az, aki ki tud vezetni a sötétségből. 

„Én vagyok a juhok ajtaja” – Ez olyan, mint a jó pásztor az s a karám előtt feküdt és vigyázott a juhokra éjszaka. Jézuson keresztül lehet üdvözölést kapni. 

„Én vagyok feltámadás és az élet” - Jézus üres sírja az a feltámadást jelképezi. Az életet pedig az, hogy a négy napja meghalt Lázárt visszahozta az életbe. 

„Én vagyok az út, az igazság és az élet” – Út Jézuson keresztül juthatunk el Istenhez. Igazság ő maga Jézus. 

„Én vagyok a jó pásztor” – Amikor egy béres a veszély alkalmával elfut, mert nem törődik a juhokkal, hanem a maga életét jobban félti. Addig a jó pásztor akár az élete árán is megvédi a juhokat a veszélytől. Jézus is ilyen megvéd minket a veszélytől a bűntől ezért halt meg mi értünk. 

„Én vagyok az igazi szőlőtő” – Hited kell, legyen Jézusban, hogy a gyümölcsöző keresztény légy

Share this:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2007- Érettségi vizsga tételek gyűjteménye. Designed by OddThemes | Distributed By Gooyaabi Templates