Friss tételek

Az online oktatásé a jövő?



Online oktatás. Valóban felváltja az intézményekben zajló oktatást? Mi lesz az egyetemi kultúrával, ha mindenki otthonról tanul? A professzorok feleslegessé válnak, vagy csak átköltöznek a cyber térbe? Egyáltalán mi az e-learning pontosan? Kell nekünk? Valljuk be, senkinek nincs pontos elképzelése arról, mit lesz a jövőben, ha az e-learning kérdéskörét vizsgáljuk. Míg várjuk, mit hoz a jövő, adjunk helyzetjelentés a jelenről, a mai magyar e-learning kultúráról. 

A legújabb társadalmi kísérletek szerint az online oktatás hamarosan átveszi a hatalmat a világ oktatása felett, azt eredményezve, hogy a legtöbb felsőoktatási intézmény megszűnik, és az ingyenes, nyílt online kurzusok veszik át a helyüket. Sebastian Thrun, a Stanford egyetem professzora 2011-ben indított kísérletet azzal, hogy egyik óráját úgy hirdette meg, az az interneten bárki által követhető lesz. Ennek eredményeképp összesen 160 200 diák vette fel a kurzust. Ebből kétszázan az egyetemen. A Massive Open Online Courses (MOOC) jelenséget, tehát a Stanford és Sebastian Thrun meglepő számokat eredményező kurzusa óta figyelhetjük meg alaposabban. Míg külföldön ez a tanulási forma egyre népszerűbb és elterjedtebb az egyetemek körében is, addig Magyarországon a felsőoktatási intézmények nagy része elzárkózik előle. Azok, akik vettek már részt valamiféle online kurzuson, szinte bizonyos, hogy azt nem egy egyetem vagy főiskola zászlaja alatt tették; sokkal valószínűbb, hogy a Courserán, vagy valamelyik más, hasonló platform egyikén.
Rengeteg kérdés vár azonban megválaszolásra az online oktatás kapcsán: az így szerzett tudás felér azzal, amit az felsőoktatási intézmények falain belül kapnak a hallgatók? Mennyit ér az a papír, amit sokszázezer kilométerre innen valaki kiállított, egy ingyenesen elvégezett kurzust követően? Elfogadja-e ezt a diplomát bármelyik HR-szakember? Vagyis: kézzelfogható előnye származik annak, aki elvégez az USA bármely neves – vagy éppen kevésbé neves – egyetemének algoritmusokról, esetleg a rockzene eredetéről szóló óráját?
Annak ellenére, hogy tisztán látszik: az Amerikai Egyesült Államokban óriási divatja és piaca van az e-learningnek, Magyarországon csak kérdések vetődnek fel, melyekre összefoglaló, informatív válasz egyelőre nem érkezett. És annak ellenére sem, hogy egyre több cikk jelenik meg a témában, és az egyetemek diákjai is érdeklődnek a lehetőség iránt.
Az e-learning Magyarországon viszonylag új keletű jelenség, és nemcsak az egyetemek elzárkózása, de az egyre sűrűbben megmutatkozó igény és médiareprezentáció is fontossá teszi, hogy mind a szakemberek, mind az érintettek tisztábban lássanak a témában. Éppen ezért a társadalmi felelősségvállalást eddig is előtérbe helyező KommON BME Kommunikációs Szakkollégium április 15-én „Online oktatás konferencia – Helyzetjelentés a magyar e-learning kultúráról” címmel hiánypótló programot szervez, ahol párbeszédre invitálja a felsőoktatási intézmények képviselőit és hallgatóit, valamint a piaci szereplőket. Meghívott előadóink között jelen lesz többek között dr. Németh Edit, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudomány Karának (BME-GTK) oktatási dékánhelyettese, Gellai Richárd, a Megoldás.Most egyik alapítója, továbbá Szegi Ádám, a Duolingo egyik magyar fordítója is.
Online oktatás konferencia – Helyzetjelentés a magyar e-learning kultúráról
Időpont: 2014. április 15. 10:00
Helyszín: Magyar Telekom Székház (1013 Budapest, Krisztina körút 55.)

Részvételi szándékát, kérjük, a http://kommon.bme.hu/online-oktatas-konferencia/regisztracio/ oldalon jelezze!
Elérhetőségek:

Share this:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2007- Érettségi vizsga tételek gyűjteménye. Designed by OddThemes | Distributed By Gooyaabi Templates